torstai 6. maaliskuuta 2014

Kaapelointia & treenausta

Nyt vihdoin muutaman päivän/illan taistelun tuloksena vihdoin netti on saatu toimimaan. Ei olekaan ihan helppoa vieraassa maassa päästä kärryille siitä, mikä routeri tai modeemi tai muu härpäke tarvitaan tuottamaan kotiin langaton verkko.

Kolmen Gigantti reissun jälkeen, sain vihdoin asiaan apua kun mentiin yhdessä miehen kanssa Giganttiin palauttamaan modeemia, jonka olin hankkinut. Sen lisäksi olin samalla hommannut tällaisen AirportExpressin ja mielestäni ethernet piuhan siihen. Liikkeestä saatiin lisäapua kytkentöihin ja kuljetettiin sitten samainen modeemi takaisin himaan kuitenkin.

Kotona menikin sitten lähes pari tuntia ihmetellessä datakaapin sisältöä, sekä sieltä löytynyttä "modeemia" tai mikä sen nimi sitten ikinä onkaan. Kuka olisi voinut älytä (en minä ainakaan), että samaisesta härpäkkeen porteista puolet johdoista antaa radio/tv yms signaalit ja toinen puolet dataa. Vihdoin kökittyämme lattialla erinäisten piuhojen kanssa aikansa, miehen jo luovutettua, törkkäsin vielä yhden piuhan suoraan AirportExpressiin ja SIMSALABIM! Valot syttyivät datan liikkumisen merkiksi. TADAA! Oli pakko juosta läppärin kanssa pari kiekkaa olkkarin sohvan ympäri sen kunniaksi. Phiuh! Joten nyt sitten ahkerasti blogia päivittämään!


www.musclechallenge.fi
Sitten hieman treenauksesta :)
Eli olen nyt sitten vetämässä tuosta Muscle Challengesta kuudetta treeniviikkoa. Alkuunsa en ihan mennyt ohjelman mukaisesti vaan soveltelin ja treenikerrat kolmella ekalla viikolla jäivät 3-4 kertaa viikossa.

Ohjelman perusrunkohan on tällainen:

1) päivä: selkä
2) päivä: rinta
3) päivä: jalat
4) päivä: olkapäät
5) päivä: kädet  

Jokaisena päivänä tehdään All Out sekä Giant sarjat & viisi treeniä per vko.

All Outissa
vedetään kaksi eri perusliikettä 6-10 toistoa nimensä mukaisesti ALLOUT eli sellaisilla painoilla, että juuri ja juuri menee vika toisto. Tai ns failureen saakka.

Giantissa
puolestaan vedetään läpi viiden liikkeen sarja, jossa tehdään kaikki liikkeet putkeen ilman taukoja (eli ns kuntopiirimäisesti) ja jokaista liikettä 8-15 toistoa. Näitä jättiläiskierroksia tehdään yhteensä kaksi.

Esimerkki:

Jalkapäivä "The Legday":

AllOut
Kyykky 6-10 toistoa x 2. Sarjatauko 3-4min.
Maastaveto suorin jaloin 6-10 toistoa x 2. Sarjatauko 3-4min.

Giant
Takareisi 8-15 toistoa.
Jalkaprässi kapealla 8-15 toistoa.
Askelkyykky käsipainoilla 8-15 toistoa per jalka.
Etureisi 8-15 toistoa.
Jalkaprässi leveällä 8-15 toistoa.
Kaikki yllämainitut siis putkeen, jonka jälkeen sellainen tauko (max 5min), että jaksaa vielä toisen kierroksen.

Toim.huom. Muscle Challenge on netistä ilmaiseksi ladattava ohjelma, joten siksi voin sen julkaista blogissani. Vaatii ainoastaan rekisteröitymisen sivustolle. Tällä hetkellä Bulli kehittelee uuttaa Challengea ja seuraavan kerran rekisteröityminen sivustolle onnistunee syksyllä 2014. :)

Näyttää helpolta, eikö? ;) Juu, sitä tämä ei todella ole! Tällä ohjelmalla tehdään kirjaimellisesti l-i-h-a-s-t-a eikä se siis ole mikään dieettiohjelma! Nooooh, ja kehitystä on tullut huimasti kuudessa viikossa. Kokonaisuudessaan ohjelmaa tulisi veivata 10 viikkoa, mutta minulla se jää nyt 7 viikkoon tulevan reissun lähestyessä.

Ohjelmassa on pyrkimys siihen, että jokaikinen viikko pystyisit lisäämään painoja sarjoihin, ja siihen olen lähes jokaisessa treenissä ja liikkeessä pystynyt! Treeni todella menee perille ja oikeisiin paikkoihin, kun ruokavalio on kunnossa eli syö riittävästi. Itse en ole noudattanut tuota Bullin ja Hulkin MC sivuilla laatimaa ruokavaliota (joita on ihmisen koon yms muun mukaan 2000-4500 kalorin välillä/pvä). Protskupitoisesti olen kuitenkin yrittänyt syödä ja sellaista perusruokaa. :)

Eilen sitten hyppäsin aamulla vaakaan ja JÄRKYTYIN! Viimeksi minut on punnittu vissiin Thaimaassa sairaalassa joulukuun alussa, silloisen koiranpuremaepisodin yhteydessä rokotteita annettaessa. Vaaka näytti silloin kaikki vaatteet päällä lähes 80 kiloa. Joten kuvittelin painon pyörivän suunnilleen niissä lukemissa. Olisipa kannattanut perehtyä MC:n ohjeisiin hieman tarkemmin, sillä tämä on todellakin massan rakentamista eli lihasta ja tavoitteena, että paino nousee noin 0,5 kiloa viikossa. JA NIINHÄN SE ON TEHNYT :D Oli se silti shokki huomata, että siis käytännössä painan nyt saman verran kuin aloittaessani viime toukokuussa rapakuntoisena valaana projektiani. Puuuuuuuuuuuuuuuuuh!

Onneksi rämmin ylös henkisestä suosta vuorokaudessa ja totesin, että peilikuva ei näytä kuitenkaan samalta ja lihasta on TÄYTYNYT tulla lisää. En toki kiellä, etteikö takapakkia myös rasvan suhteen olisi tullut sitten viime lokakuussa otettujen kuvien.. Uskon kuitenkin vahvasti siihen, että tämän proggiksen jälkeen vaihdan ruokavalion ja treeniohjelman rasvanpolttamisen ympärille ja saan siten fläsää poltettua lihasten ympäriltä. Ja koska joka viikko rautaa on noussut penkistä enemmän, ei se työ hukkaan ole mennyt. Sitäpaitsi, aina sitä mieluummin olen tuntenut itseni vahvaksi ja lihaksikkaaksi, kuin luihuksi & heikoksi. GO GIRL!

Muutamia sarjatuloksia viikkojen varrelta (poiminnat AllOut-sarjoista):

               Kulmasoutu tangolla        Penkki kp        Mave sj      Smith-kyykky

Tammi    40kgx12x2                         12,5kgx8x2     70kgx9x2      45kgx10x2
Helmi      45kgx10x2                         14kgx8x2        80kgx7x2      55kgx8x2
Maalis     45kgx11 + 50kgx10           16kgx8x2        85kgx7x2      60kgx10x2


MC:n aloitus oli tammikuussa 27.1. alkaneella viikolla ja nuo vikat tulokset tältä viikolta. Joten jonnekin se ravinto on uponnut :D Ollut ihan huimaa huomata tuloskehitys ja se on kyllä motivoitunut nostelemaan rautaa. Tällä viikolla on kolmas viikko putkeen ohjelman täydellä viidellä treenikerralla/vko ja nyt on huomannut, että se venyttely on taas otettava ohjelmistoon. Kroppa on meinannut alkaa jumittamaan = ei palaudu niin helposti. Pientä fiksausta siihen niin jaksaa vielä ensi viikon vetää täysillä!

Joten kyllä se haba on kasvanut!! Jos lihasmassaa haluaa, niin tällä se kyllä onnistuu. Vaatii vaan perustekniikoiden hallussaoloa ja TAHTOA treenata täysillä. Love GYM & rrrrrrraaaautaaaah.

Kuva: http://comstockgyminsurance.com/

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti