tiistai 13. elokuuta 2013

Porrastreeniä!

Tänään oli aika mennä testaamaan BC:n kakkos ulkotreeni, joka koostuu porrastreenistä. Kuvia en saanut ottaa mestasta minne ensin ajoin treeniä tekemään, sillä montussa oli joku pariskunta treenamassa kun saavuin paikalle. Entisen mäkihyppytornin portaat on mainiot treenikäyttöön, reilut 10 vuotta sitten niitä tulikin hiissattua eestaas silloisen harrastuksen kesätreeneissä.


Kuva ja lisävinkkejä porrastreeniin täältä: http://kuntoplus.fi/treeni/rapputreeni

Koska portaat oli alkuun varattu, niin aloin sitten lämmitellä jäseniä ja kuluttelin aikaa muutaman minuutin siihen. Vihdoin pääsin sitten aloittamaan, ensin stepaten joka askeleelle, sitten joka toiselle ja joka kolm.. no perhana. Siis tämä joka kolmannelle astuminen olikin sitten mission impossible pitkän askelvälin vuoksi, joten piti tyytyä soveltamaan. Palautukset olikin vain kipittää portaat alas ja tehdä lihaskuntoliikkeitä ja taas uusiksi, joten hien sai virtaamaan melkoisen nopeasti.

Treenattuani noin 10 minsaa sain paikalle katselijoita. No, ei siinä mitään ja ne alkoi jopa kannustamaan mua portaiden yläpäässä! :D Paikalle saapui joku poikien fudis/lätkä junnujoukkue treenaamaan. Nice! Ja niiden isät/huoltajat/valmentajat jäi sitten patsastelemaan myös portaiden yläpäähän ja katselemaan pikku nassikoiden rymyymistä portaissa. Siinä mä sitten sukkuloin niiden kanssa.

Tsekattuani sykemittarin aikaa ja katoin, et kappas, johan treeniaika tulikin täyteen! Ne junnut oli kaikki vetänyt yhden kierroksen alhaalta ylös ja parveili siellä ylhäällä. Tein siis treeniä portaiden yläpäässä ylätasanteelta huipulle. Ne sitten alkoi tehdä toista kiekkaa ja mä päätin, että mun treeni riittää, kun minimiaika oli kuitenkin jo ylitetty parilla minuutilla. Muuten mä olisin joutunut keskeyttämään koko treenin 10 minsaksi, tehdäkseni taas nassikoiden kanssa yhdessä. :D

Hyppäsin sitten autoon ja ajattelin, että olipa tämä nyt jotenkin löysän tuntuinen verrattuna muihin treeneihin. Samantien tajusin, että hemmetti - napsautin ajan päälle jo alkulämmön aikaan, joten todellisuudessa mun treeniajasta piti vähentää reilut 6 minsaa. Ihmekös että tuntui löysältä! Ja tossa treenissä, sillä tosiaan on merkitystä.

Koska ne nassikat oli vasta aloittamassa toista kiekkaa, ajoin kaaralla meidän keskustan urheilukentälle ja kävin tsekkaamassa voisiko treeniä seuraavan kerran tehdä siellä katsomon portaissa. Sitten nappasinkin vesipullon mukaan ja meninkin tekemään koko treenin uusiksi. :D Hyvä minä! Ja nyt se kesti sen mitä piti, yleisöä toki oli taas paikalla odottamassa omien treeniensä alkua, mutta so what. Ainakin tuli tehtyä tuplatreenit. Ai niin, ja olihan sitä jo aamuaerobinenkin takana. ;)

Jotenkin odotin treeniltä vielä enemmän, rankempaa, muistellen varmaan noita entisen elämän tappotreenejä portaissa, välillä kantaen joukkuetovereita selässä.. ei ollut helppoa ei.. Mutta kyllähän sitä taas paloi kaloreita ja maistui iltapäivällä valmistamani kanakeitto, jonne tuli heitettyä mm. kanaa, sipulia, valkosipulia, pinaattia, tomaattia, cashewpähkinöitä ja mausteita iso liuta. Täysin lonkalta heitetty resepti, joka kaipaa vielä hieman makusäätöä. Mutta upposi se miehellekin!

Nyt sitten vuorostaan maistuu iltapala ja sen jälkeen uni. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti