sunnuntai 19. toukokuuta 2013

Sunnuntaifisu

Pakko vielä postaa aivan loistava päivän toisen ateriani kuva! Ja eeeeeiii, se ei ole juustokuorrutettua kalaa ;) Se on ehtaa seitiä kuorrutettuna tsatsiki-valkuais seoksella. Sekä tietenkin uunihaudutettuja kasviksia lisukkeena.

Oli kerrassaan herkullista! Niin kuka sanoi, että dieetillä syödään vain salaattia ja näännytään nälkään, no way! Ei ainakaan tällä superdieetillä.

Parasta tässä onkin ollut se, että ruoka-aineita on käytössä pitkä litania, vaikka ne ovatkin toki tietyissä raameissa. Silti, aterioita pystyy koostamaan vaikka millaisia, ja se on oikeastaan yksi syy mikä pitää motivaatiota yllä kunhan sitä jaksaa aktiivisesti tehdä.

Perusmausteita saa käyttää mielin määrin, ja niitä on tullutkin käytettyä. :) Itse tykkään muutenkin tehdä mausteista ruokaa, joskus liiankin :D Me suomalaiset tupataan olemaan vähän sellaista rypsiöljy-suola-pippuri kansaa. Siis jos nyt verrataan esim. aasialaiseen tai afrikkalaiseen keittiöön.

Tässä muuten vielä mausteisiin liittyvä vinkki. Suolan käytön on yleisesti tiedetty olevan välttämätöntä, mutta peruselintarvikkeiden sisältämän piilosuolan vuoksi, sen käyttöä on hyvä rajoittaa. Tässä dieetissä, kun syödään vain oikeastaan lähes "raaka ravintoa", on tärkeää huolehtia suolan saannista, jotta kivennäis- ja suolotasapaino pysyy balanssissa. Olenkin nyt tutustunut ruususuolaan, jonka maku ei ole lainkaan niin suolainen mitä tuon normi ruokasuolan (jodioitu). Toisekseen käytän jonkin verran sormi- sekä merisuolaa. Ovat muuten paljon terveellisempi vaihtoehto kuin tuo perinteinen ruokasuola.

Täällä on hyvä lyhyt suolaan liittyvä artikkeli.

Miksi ruususuolaa?

Tässäpä tämän päivän ruokavinkit. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti