lauantai 18. toukokuuta 2013

Day 13.

Toinen viikko superdieettiä lähenee loppuaan :) Tähän päivään on kuulunut 16km rulliksilla kera sauvojen eli sai päivän aerobisen 60 min täyteen. Luistipa paljon paremmin kuin puolitoista viikkoa sitten tehty 21km. ;) Sykkeetkin sai pidettyä suht maltillisena tällä kertaa, eikä tarvinnut myös pysähdellä matkalla kun osasi pikkasen paremmin mitoittaa oman jaksamisensa.

Endorfiiniruiske laskikin sitten aika lailla katseltua puolella silmällä matsia. Jaa miksi puolella silmällä? No siksi, että kropalla alkoi olla kiljuva nälkä rullislenkin jälkeen ja oli pakko alkaa pilkkoa massiivista läjää kesäkurpitsaa, sipulia, paprikaa ja valkosipulia hautumaan uuniin kera kanojen. Tässä satsi valmiina uuniin. Tämän lisäksi valmistelin maitorahkasta itse tehtyä tsatsikia kanan kaveriksi. Pikkuisen liikaa vettä tuli laitettua vuokaan, ensi kerralla sitten maltillisemmin. Mutta olipahan herkkua!


Alkaa taas jännittämään kovasti maanantaina odotteleva punnitus. Tällä viikolla en ole vaakaan uskaltautunut kertaakaan, sillä olo on ollut toisinaan kuin ilmapallolla. Aamuisin aina kuvittelen jo hoikistuneeni kovastikin, mutta päivän edetessä tuntuu ettei mitään ole tapahtunut, kun milloin mikäkin ruokavaliossa oleva tai valtava nestemäärä turvottaa kroppaa kiitettävästi. Mutta eihän se auta kuin uskoa, että pakkohan painon on laskea jos treenaa 5 kertaa viikossa ja syö kaloreita puolet vähemmän mitä kuluttaa. Loogista, eikö luulisi?

Huomenna onkin sitten täysi lepopäivä, jos maltan jättää aamuaerobisen väliin. Sinällään välipäivät ovat ravinnollisesti haastavimpia, sillä niiden päivien hiilihydraatit ovat ruokavaliossani lähes nollissa. Joten jaksaminen alkaa helposti myös olla aika vähissä. Tänään tuli jo melkoinen tsippi kohtaus, kun uunihaudutettu ruoka vaati odottelua. Mutta johan se energiavirta lähti nousuun, kun vihdoin sai höyryävän annoksen mätettyä masuun.
Ja lopuksi; huomenna kaikki sormet ja varpaat pystyyn leijonien pronssipeliä varten. Taitaapa tulla jenkkilä vastustajaksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti